Sunday 4 June 2017

Buli (2004)

Buli ialah sebuah filem drama aksi komedi Malaysia yang ditayangkan pada 11 Mac 2004 terbitan Grand Brilliance. Ia merupakan filem sulung arahan Afdlin Shauki dan beliau sendiri turut berlakon dalam filem arahannya ini. Filem ini dibintangi oleh Hans Isaac, Nasha Aziz, Hattan, Ako Mustapha, Sharifah Shahirah dan menampilkan penampilan kameo daripada barisan pelakon ensembel. Sekuelnya, Buli Balik ditayangkan di pawagam dua tahun kemudian iaitu pada 2006.

klik sini untuk menonton >> TONTON / DOWNLOAD <<

Nordin (Afdlin Shauki), seorang lelaki yang mempunyai tahap keyakinan yang rendah. Dia sentiasa dibuli oleh Roy (Hans Isaac) sejak sekolah rendah lagi. Apabila Nordin sudah dewasa dan sudah menjadi pereka perisian komputer di sebuah syarikat perkomputeran, beliau ingatkan masalah bulinya sudah berakhir.

Dia mula mempunyai keyakinan diri sehinggalah munculnya kembali Roy, rakan sekolahnya yang tampan dan bergaya untuk berkerja di syarikat yang sama. Roy kembali menghantui kehidupan Nordin bahkan mencuri idea-idea dan hasil kerja Nordin.

Pada akhirnya Nordin berjaya mengatasi masalah bulinya dengan bantuan Dr. Ika (Nasha Aziz) dan berjaya membuktikan bahawa dia bukan seorang yang lemah.

tag : free watch tonton download Buli (2004) full movie malay torrent streaming kepala bergetar pencuri movie tapaw sub dfm2u geng movie bukan cincai
Powered by Mitsuoka Widget